Saturday, May 2, 2009

Kek Coklat Moist


kali ni aku wat kek coklat moist pula.ni aku nak gtau, ni ada la 1st time aku wat kek cmni tau.korg jgn gelak pula! cian kat aku.huhu..
mentang2 la kek ni kek coklat, aku pun pi deko serba coklat.
ntah apa2 ntah la aku ni tau! hahaha..

ok..ni resipi yg selalu aku guna.so, klu korang rasa diri korang rajin,
ble la try2 wat sendiri ek.ni resipinya..

KEK COKLAT MOIST ZAIIMA

BAHAN A :
1cwn Serbuk Koko
1cwn Susu Cair
1cwn Minyak Masak / Mentega Cai
1cwn Gula Kastor
1/2 cwn Susu Pekat Manis

BAHAN B :
1 1/4 cwn Tepung Gandum
1st Soda Bicarbonat
1st Baking Powder

BAHAN C :

3biji Telur


CARA-CARANYA :

Semua bahan A dimasukkan ke dalam periuk dan dipanaskan sebentar sehingga gula larut. Tutup dan sejukkan bahan ini.

Pukul bahan C hingga kembang. Masukkan ke dalam bahan A. Kaup balik hingga bahan C bercampur serata dengan bahan A.

Tepung gandum + soda + serbuk penaik dicampur dan diayak. Kemudian sedikit demi sedikit masukkan ke dalam adunan coklat tadi sambil dikaupbalikkan hingga serata.

Tutup bekas kek dengan aluminium foil - untuk mengelakkan air dari menitik ke atas permukaan kek. Kukus selama 1 jam @ sehingga kek masak.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin